درباره میا

درباره بنیانگذار میا

Mohammad Etemaddar

من محمد اعتماددار، مهندس الکترونیک، بنیانگذار میا هستم. در طول مدت تحصیل پروژه‌های نوآورانه از جمله در زمینه بینایی ماشین انجام دادم. ابرکامپیوتر دانشگاه را تعمیر کردم و در حین تحصیل در شرکت‌های تبلیغاتی و آموزش IT مشغول به کار بودم. پس از تحصیل در دو مسابقه کسب و کار (جهش و فینوکمپ) به همراه تیممان مقام اول را کسب کردیم. در یکی از شرکت‌ها با بهینه‌سازی فرآیندها، زمان انجام برخی فرایندها را از یک ماه به چند دقیقه کاهش دادم.

همواره به این معتقد بودم که با وجود داشتن تولیدکنندگان توانمند، شاید نیازی به ایجاد یک کارگاه صنعتی جدید توسط من نباشد. به جای آن کارگاه‌های صنعتی توانمند موجود ما نیاز به معرفی دارند. همیشه به دنبال راه حلی برای معرفی کسب و کارها بودم. در ابتدا برای کسب و کارها وبسایت طراحی می‌کردم. اما متوجه شدم که قلب همه وبسایت‌ها معرفی صنعت و محصولات ایشان است. با در نظر گرفتن هزینه رشد یک وبسایت در کنار موضوعات فنی و نیاز به پیگیری بسیار از طرف کسب و کار ، در نهایت به نتیجه ساخت میا افتادم که کارگاه‌های صنعتی همگی در میا جمع هستند و موجب هم‌افزایی یکدیگر می‌شوند . پیشرفت هر کارگاه، پیشرفت سایر کارگاه‌ها را به دنبال دارد. ما صنعتگران ایران همگی در میا جمع می‌شویم و خود را به جهان معرفی می‌کنیم. در کنار علاقه خود به تولید، وظیفه داریم که ثروتمند شویم. وظیفه داریم که با تولید محصولات فاخر از نتیجه کار خود لذت ببریم و برای تولید محصول فاخر سرمایه جذب کنیم. میا به جذب مشتریان بهتر به ما صنعتگران کمک می‌کند.

من از دیدن رشد کارگاه‌های صنعتی لذت می‌برم

داستان شکل گیری میا

پس از سال‌ها انجام خدمات ارتباطی و طراحی سایت برای شرکت‌های ایرانی و بین‌المللی و مخابراتی، به این نتیجه رسیدم که صرف یک طراحی سایت منجر به موفقیت یک شرکت نمی‌شود. این شرکت‌ها نیاز به پیگیری مداوم در قرار دادن اطلاعات در وبسایت دارند. حال آنکه دانش تولید محتوا هنوز در صنعت ما جایگاه خود را پیدا نکرده‌است.

در همین حین روزی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با بیش از ۲۰۰۰ کارگاه صنعتی کوچک و بزرگ برای ساخت یک مخزن آب تریلر مراجعه کردم و با توجه به بسته بودن دفتر شهرک در ساعات عصر پس از یک ساعت گشتن توانستم تنها یک کارگاه ساخت مخزن را پیدا کنم و خوشبختانه تخصص ساخت این مخزن را داشتند.

این مشکل احتمالا بسیار بزرگتر از یک ساعت گشتن در شهرک صنعتی بود. بسیاری از مشتریان شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های صنعتی، معمولا به سختی کارگاه‌ها را پیدا می‌کنند. یا بعضا به هیچ وجه از وجود کارگاه مطلع نمی‌شوند. حال پس از گشتن بسیار، به علت خستگی، ارتباط مناسب را با کارگاه‌ها برقرار نمی‌کنند. با توجه به اهمیت ارتباط درست در درخواست کامل محصول، ممکن است رضایت کافی را در مورد محصول نهایی نداشته‌باشند.

Tired Man

مشکل دوم این است که بسیاری از مشتریان در حالی که آدرس کارگاه را از همکاران یا صاحب کارگاه می‌پرسند در یافتن محل با مشکل روبرو می‌شوند. این مسأله را با جانمایی کارگاه در نقشه‌های اینترنتی برطرف کردیم. و مشتری به سرعت، تنها با یک کلیک، جای کارگاه صنعتی را روی نقشه موبایل خود خواهد دید.

Map

موضوع مهم بعدی اعتمادی است که مشتری به کارگاه ما پیدا می‌کند. از دید میا اعتماد مشتری با بررسی توانایی‌های کارگاه و دیدن نمونه‌کارهای صنعتی دریافت می‌شود. با قرار دادن تصاویر مناسب و متن‌های صحیح معرفی کارگاه، محصولات و خدمات، مشتری به راحتی می‌تواند تصمیم بگیرد و به همکار مورد نظر خود برسد.

Digital Trust